Můj Lov

Švédsko 2016 ve fotografiích
(24.10.2016, Reportáže)

Společnou cestu za rybami do Švédska jsme se Santim probírali nesčetněkrát. Loni se již téměř zadařilo, nakonec jsme ale zůstali opět jen ve dvou. Velmi mě proto potěšilo, když se v zimě ozval kamarád David, že pokud pojedeme zase na sever, rád by se přidal. K přesvědčení čtvrtého člena Pavla stačil pouze dotaz: "Nechtěl bys s námi jet na sever?"

Švédsko 2016

A tak jsme se na konci července sešli na parkovišti jednoho nákupního centra na okraji Prahy a vyrazili na dalekou cestu. Navigace nás vedla přes německé hlavní město, takže jsme během 24 hodin stihli navštívit trojici metropolí: Praha - Berlín - Stockholm.

Konečně v přístavu. Německo je stále tak zoufale placaté, jak si jej pamatuji z posledně. V Rostocku se musíme jednou zeptat na cestu, ale záhy se už naloďujeme. Na trajektu se v rámci možností prospíme a ráno už vyjíždíme do Švédska. Žlutočervené značky a odlišná vegetace dávají tušit, že už jsme ve Skandinávii. Ukrajujeme kilometry na sever. Nevím, jak klukům, ale mě cesta poměrně slušně utíká. Ve Stockholmu zahlédnu zdejší zimní stadion (spolu s Berlínskou televizní věží druhá zajímavá stavba, kterou vidím poprvé) a v Sundsvallu mě překvapí nový most přes zdejší záliv. Dojde i na zastávku na už tradičním odpočívadle u jezera nedaleko Böllnas a nakonec nás od vytouženého místa dělí posledních sto kilometrů údolím podél řeky.

Přijíždíme na místo. V rychlosti se ubytujeme, koupíme si povolenky a vyrážíme s majitelem k jezeru, aby nám ukázal lodě. Ačkoliv je večer a už neplánujeme vyrážet na vodu, lehký prut si sebou neseme všichni. A jezero nás uvítá královsky. Prvním hodem dostáváme s Pavlem téměř současně záběr a oba zdoláváme své první švédské okouny (v kolegově případě jde o absolutní severskou premiéru). Druhý hod je plonkový, při třetím se mi prut ohne pod náporem poctivého pětatřicátníka. Záhy si připisuje na konto první dravce i zbytek výpravy. Nevím, kolik ryb celkově kluci ulovili. Sám jsem se nehnul z mola a než padla tma, ulovil jsem jedenáct dravců, včetně ryb v rozmezí 30-35cm.

Švédsko 2016

Les prutů připravený na lov. Davidovi bohužel při jednom z prvních hodů praskl jemný vláčák, což se však nakonec ukázalo jako jediná vada na kráse celého týdne. Já zjistil, že do příští cesty se poohlédnu po lehčím tvrdším vláčáku, jelikož při celodenním jerkování je skutečně znát každý gram sestavy navíc. A klasický jerkáč jsem oproti očekávání vytáhnul jen na chvilku....

Únava z cesty vykonala své, takže jsme spali jako zabití. A po snídani vzhůru na průzkum neznámého jezera! Okounová i štiková sestava připraveny.

Okouni jsou vcelku aktivní a mezi úlovky se záhy objevují i první štiky. Při projíždění jezera si všimnu zajímavé zátoky, které vévodí velký kámen na břehu. Právě tím směrem letí můj holografický wobler a po dvou trhnutí přichází rána do prutu. Dravec příliš nebojuje, ale větší váha ryby je znát. Sotva ji obejme síť podběráku, je jasné, že tahle už na fotku bude. Příjemný začátek.

Švédsko 2016

První den na vodě utekl až neskutečně rychle a je zvolna čas k návratu do chaty. David z vedlejší posádky hlásí pěknou štiku, takže se dařilo i kolegům. Ještě před zakotvením se rozhodujeme proházet zátoku nejblíže naší chaty. První slušná štika útočí na Santiho twister, ale netrefuje. Jen o několik metrů vedle ztěžkne u dna moje kopyto. Ryba se brání srdnatě a není se čemu divit. Metr odhalí, že je ještě větší než její kolegyně z rána. První den si tedy můžeme připsat hned tři štiky přes sedmdesát centimetrů.

Tyto květiny naleznete v létě ve Švédsku téměř všude. Jejich květy ke zdejší přírodě neodmyslitelně patří.

Soustředěná příprava na lov mimo civilizaci. Pro tyhle chvíle ticha jsem si Švédsko zamiloval.

Švédsko 2016

Kromě štik jsme si našli každý den čas i na okouny. Jeden velmi slušný mi zabral na realistickou gumu v hloubce, bohužel byl zdoláván na tvrdém štičím prutu a na hladině se vypnul. Druhý, podle způsobu boje také velký okoun, mi vzal o několik dní později rozměrný jerk, tuto rybu jsem však ani neviděl. Nakonec jsem tedy svým největším švédským okounům magickou čtyřicítku nenaměřil. Kolega to štěstí měl.

Autor: skwor

Naše ikonka:
Můj lov

Online 1 návštěvník.

Novinky |  Můj lov |  Trofeje |  Články |  Atlas ryb |  Prodejny |  Odkazy |  Diskuze |  Všeobecné podmínky  © 2017 Pavel Hrabal, hosting Wedos.